Asistent relații publice și comunicare (3339.2.1), nivelul 2

Prin latura comunicaţională desfăşoară activităţi legate de constatarea şi influenţarea opiniilor unui grup de persoane. Pentru aceastarealizează cercetarea tuturor publicurilor: primeşte informaţii de la acestea, informează conducerea in legătura cu atitudinile şi reacţiile acestora, participă la implementarea de politici care demonstrează atenţia crescută faţă de public.

Roluri, în funcţie de necesităţile organizaţiei:

a) analist:

el trebuie să cunoască organizaţia (statut, istorie, imagine, cultură), bunurile şi serviciile organizaţiei, publicuri variate, mediul, comunicările anterioare;

b) cercetător:

va încerca să obţină toate datele, să facă sondaje, anchete, analize, pentru a putea aprecia şi sfătui organizaţia, propunând soluţii (fiind, aşadar, şi consilier);

c) implementator de strategie:

implementează strategii pentru interior sau pentru exterior in conformitate cu obiectivele vizate, incitând, persuadând, pentru a schimba atitudini şi comportamente;

d) responsabil cu logistica: realizează bugete şi calendare ale acţiunilor;

e) creator: concepe mesajul.