Plan de informare, mediatizare și diseminare

Prezentul plan are la bază trei principii esențiale:

  1. acoperirea unei zone de destinație cât mai amplă, astfel încât să fie optimizată transmiterea informațiilor către orice persoană potențial interesată;
  2. informarea corectă, extinsă și la timp a tuturor stakeholderilor;
  3. sprijinirea tuturor celor care în urma obținerii informațiilor doresc să participe în proiect sau doar doresc informații suplimentare.

În vederea creșterii impactului activităților de informare, mediatizare si diseminare, se va realiza un concept grafic de prezentare a proiectului pe fiecare dintre componentele sale destinate promovării: afișe, pliante, pixuri, blocnotes-uri, suporturi de curs, minidrapele, rucsacuri, pagina web etc. Se va stabili o serie de culori împreună cu manierele de aranjare a elementelor de identitate a partenerilor, cu respectarea tuturor elementelor impuse de finanțator. Se vor realiza minimum două machete, urmând ca cea utilizată să fie stabilită în urma unei consultări primare la nivel de rețea de socializare sau/și direct în rândul studenților.

Va fi subliniat de fiecare dată, chiar mai mult decât este minimal obligatoriu, faptul că este un proiect finanțat din fonduri europene.

Pentru o acoperire echilibrată și consistentă se vor utiliza în toate fazele importante ale proiectului următoarele canale de diseminare:

  1. versiuni online ale publicațiilor locale;
  2. versiuni print și/sau online ale unor publicații dedicate tinerilor;
  3. site-uri de socializare;
  4. liste de discuții;
  5. grupuri virtuale;
  6. televiziune;
  7. radio.

Chiar dacă vor fi vizate toate cele de mai sus, se va pune accentul pe mijloacele a căror utilizare este mai puțin constrângătoare (cum ar fi în cazul televiziunii sau al posturilor radio), pentru a se reduce riscul blocării mesajului.

Se va realiza în cadrul site-ului o secțiune dedicată fotografiilor realizate la diverse acțiuni din proiect, insistând pe lângă membrii grupului țintă să își exprime succint propriile opinii și reacții într-o secțiune adiacentă cuprinzând testimoniale.

Vor fi anunțate din timp și într-o manieră corespunzătoare toate acțiunile importante din cadrul proiectului, mesajul concentrându-se cu precădere pe rezultate și pe relevanța lor pentru audiență.

Activitățile de informare, mediatizare și diseminare vor fi derulate pe întreaga durată a proiectului, practic ele trebuind sa debuteze înaintea ebutului propriu-zis al implementării, urmând să continue și după încheierea acesteia atât timp cât rezultatele finale vor fi încă în etape de înregistrare.

Concentrarea pe rezultate trebuie să reprezinte cea mai consistentă formă de promovare a proiectului, chiar dacă tehnic ea se încadrează în zona diseminării. Chiar dacă pentru identificarea grupului țintă sunt stabilite intervale de vârstă bine delimitate, este de preferat ca grupurile țintă vizate să se încadreze într-o arie desemnată cu +- 3 ani, raportat la targetul obligatoriu. Asta pentru că identificarea rigidă are sens pentru evaluare, dar nu are aceeași semnificație pentru diseminare. Deși publicul țintă este relativ omogen, este de preferat să se aibă în vedere stabilirea a două subgrupe de vârstă în cadrul intervalului standard, pentru ca mesajul să fie mai bine direcționat atât către cei care sunt selectați dinspre baza intervalului, respectiv dinspre partea superioară a acestuia. De asemenea, va fi nevoie de o adaptare a modului de prezentare și parțial a conținutului (în privința elementelor ce vor fi dezvoltate cu precădere) pentru cele două grupuri de tineri vizate: cel din România, respectiv cel din Italia.

Toate acțiunile derulate pentru operaționalizarea acestui plan vor fi documentate amplu și la timp.